Oct 6, 2011

Susu Ibu Susu Terbaik

Sejak ada dari mengandung lagi saya bertekad untuk beri susu badan sepenuhnya dekat baby saya,
Sekarang, pada usia baby 2bulan 1minggu, batrisyia diberi susu ibu secara ekslusif.
Cuma sekarang saya sedang ajar dia untuk menyusu dari botol. Sedihnya dia tak mau lagi.
Sedikit tertekan sebab saya adalah part-time student.Last week sejam sekali saya keluar kelas.Kelas sem ni agak rigid sebab kena present dan kena belajar java yang saya tak tahu, Kelas java ada exam.kelas yang takde exam lagi membunuh sebenarnya.

Sekarang saya ambil supplement dari shaklee.Nanti saya update mengenainya,
Baru beli botol NUK untuk batrisyia.Nanti nak minta babah dia susukan dia.
Mungkin aura ibu lagi kuat.Dia nak yang asli jugak,
Photobucket

7 comments:

  1. mula2 mmg dia rejek... aisya dulu awai2 lg da bg guna botoi... tp malang sbb ramai sgt jaga...asik nk botoi last2 rejek yg original... aduh kenangan pahit! xpa..pelan2 bg guna botol... kalu gamak dia xmau sgt try cup feeding... takkan nk biaq dia lapaq kan? smbil2 train bottle feeding tuh...

    ReplyDelete
  2. haritu dia mau sekali.pastu xpenah bagi.bagi pulak dia tak mau dah.huhu..
    xpa kak fae.bby 2nd ni teruskan perjuangan mem'bf..insyaallah nanti naem try semua method yg possible.ada gugel jugak tadi.ada yang guna picagari la

    ReplyDelete
  3. try bg time dia lali2 nk tdo. sy jaga nephew skg 6mths+. kak ipar cikgu ngaja ptg so pg2 dgn k.ipa dia mesti bf, bila dtg rumah dia xmau minum pkai botol susu smpai nangis2 n tdo lapa2. finally dh tau cranya, ms dia dah lali n lalok tdo bru bg botol susu. alhamdulillah kdg2 habis 5oz kdg2 xcukup. kena trick sikit dgn baby ni rsnya, (",) all the best,

    ReplyDelete
  4. insyaAllah boleh.. usaha dulu yg penting.. =)

    sua botol susu tu lpas bby dah 3suku tdo. tp depends dkat bby jgk. kdg2 belum 3suku lena pn dia nk minum dh. kdg2 dia tolak jgk. kena byk sabar. 1 more, botol susu pn dia mmilih jgk. klu puting biasa tu xjln.

    i.Allah batrisyia ank yg baik, =) smoga dpermudahkan, insyaAllah.

    ReplyDelete
  5. jat:tinggal dengan bs batrisyia mau feed tru botol.dengan saya dia gigit ja..stail dia bila dia nk nyusu dia akan nangis.kalau nak terlena tu mmg xdah...susah jugak nak ikut stail awak tu..nak cari wide latex teats pulak.sekarang pakai silicon..

    ReplyDelete
  6. o dgn bs nak kira ok la jgk, (",)insyaAllah semuanya dpermudahkan.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen supaya diri ini rasa lebih dihargai .. hehehe :) Terima kasih